W internecie od wielu lat trwa starcie pomiędzy właścicielami wyszukiwarek a pozycjonerami stron internetowych. Jedni i drudzy nie przebierają w środkach, aby osiągnąć swój cel i zwalczyć siebie nawzajem. Stawka jest wysoka, gdyż obie grupy walczą o większe zainteresowanie użytkownika. Sprawdź, jak to osiągnąć i na czym polega budowa zaplecza SEO!

 

Na czym polega budowa zaplecza SEO?

Ideą, która przyświecała twórcom wyszukiwarek, była potrzeba skatalogowania wszystkich istniejących stron. Na początku, gdy było ich niewiele, było to dość proste, jednak rozrost internetu sprawił, że zaczęli oni szukać coraz bardziej skomplikowanych rozwiązań. Głównym celem wyszukiwarek jest wyświetlenie stron od tych najwartościowszych dla odbiorcy. Zgodnie z tą ideą witryny na szczycie wyników powinny być tymi najlepszymi pod względem jakości. Jednak w praktyce działania pozycjonerów powodują, że na powierzchnię wypływają strony, które mają najmocniejsze zaplecze.

Budowa zaplecza SEO wspomaga pozycjonowanie strony

Ogólnie rzecz ujmując, roboty wyszukiwarek oceniają przydatność danej strony internetowej na podstawie prezentowanej treści oraz pożytecznych linków. Właśnie dlatego budowa zaplecza SEO jest oparta na unikalnym i wartościowym kontencie. Jeszcze do niedawna wystarczyło umieścić kilka wpisów w katalogach stron, by móc powalczyć o wyższą pozycję swojej witryny. Obecnie pozycjonowanie stron internetowych jest procesem o wiele bardziej skomplikowanym i wymagającym.

Trzeba bowiem działać w taki sposób, by nie naruszać regulaminów wyszukiwarki dotyczących notowania stron na wysokiej pozycji, a jednocześnie robić to skutecznie. Linki, na których oparte jest zaplecze, powinny wyglądać naturalnie, tak jakby wymieniali się nimi internauci. Budowa zaplecza SEO to przede wszystkim tworzenie ciekawych artykułów – wiele stron „zapleczowych” nie odbiega jakością od tych normalnych. W zależności od potrzeb pozycjonerzy tworzą blogi, portale z bieżącymi wiadomościami czy poradniki. Wszystko po to, by wygenerować jak największy ruch dla strony docelowej.

Wyszukiwarki bronią się przed nienaturalnymi wynikami

Budowa zaplecza SEO wymaga dużej znajomości pozycjonowania oraz tematu pozycjonowanej strony. Umieszczone na niej treści muszą zainteresować czytelników oraz roboty wyszukiwarki. Wbrew pozorom nie jest to łatwe ani tanie. Oto kilka rad, jak stworzyć wartościowe zaplecze dla danej witryny internetowej, tak aby przyniosło ono wartościowy ruch, a tym samym wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania.

Zaplecze SEO to nazwa zbioru stron internetowych, blogów, forów, katalogów oraz innych miejsc, które pomagają wzmocnić pozycję danej witryny w wynikach wyszukiwania. Główną zaletą posiadania własnego zaplecza jest fakt, że tak naprawdę jego jakość oraz „moc” zależy wyłącznie od nas. W takim wypadku to my, a nie wynajęci specjaliści, dobieramy rodzaj stron i treści, które będą na nim umieszczane. Nie ma się co czarować: budowa zaplecza SEO kosztuje nie tylko sporo wysiłku, lecz także pieniędzy.

Budowa zaplecza SEO wymaga dużych nakładów pracy

Głównym zadaniem budowania zaplecza jest wsparcie serwisu głównego. Oznacza to, że powinno być ono powiązane tematycznie z daną stroną. Każdy wpis, artykuł czy komentarz opatrzony linkiem powinien w jakiś sposób tematycznie wiązać się z innymi. Należy jednak uważać, by nie był to tekst reklamowy. Takie treści nie są wysoko oceniane ani przez użytkowników, ani przez roboty i na pewno nie przełożą się na wyższą pozycję.

Jeszcze jakiś czas temu budowa zaplecza SEO nie była tak wymagająca jak obecnie. Wystarczyło umieścić na takich stronach jakiekolwiek unikalne treści. Dzięki temu proces ten przebiegał dość łatwo i był bardzo mocno zautomatyzowany. W krótkim czasie można było postawić bardzo wiele stron, na których umieszczano linki do strony pozycjonowanej. Te czasy jednak już dawno minęły, a tworzenie w ten sposób zaplecza może przynieść więcej szkody niż pożytku.

Działania w internecie powinny być celowe i skuteczne

Budowa zaplecza SEO powinna więc być dogłębnie przemyślana i stworzona w ten sposób, by przynosiło ono jak największe korzyści. Tworząc zaplecze, należy mieć świadomość, że jest ono przeznaczone dla zaawansowanych użytkowników, wiedzących, czym jest SEO oraz marketing w wyszukiwarce. Należy się nastawić, że nie jest to proces szybki i prosty w realizacji. Zwykle stanowi działanie długofalowe oraz wieloetapowe, ale ostatecznie często przynosi ono wymierne korzyści. Trzeba mieć przede wszystkim na uwadze to, że zaplecze musi trafiać w obecne trendy. Najwyżej oceniany przez wyszukiwarkę jest unikalny i profesjonalny kontent. Trzeba więc posiadane strony pomocnicze uzupełnić intrygującymi treściami, które mogą zainteresować zarówno użytkownika, jak i robota. Paradoksalnie strona zapleczowa nie może w żaden sposób odbiegać wizualnie od realnie działających witryn. Warto więc umieszczać na niej również grafiki, pliki video, nagrania czy też formularze.

Budowa zaplecza SEO powinna być kompatybilna ze stroną

Takie strony powinny również posiadać jasny przekaz - taki sam jak na pozycjonowanej witrynie. Warto więc dedykować treści tym samym odbiorcom, którzy odwiedzają stronę główną. Pisanie pod tak zwany „link”, czyli kontent ogólny, niededykowany, tworzony tylko dla samego istnienia, może zostać sklasyfikowane jako tekst niskiej jakości, co tym samym prowadzi do obniżenia pozycji witryny.

Należy pamiętać, że skuteczność oraz czas pozycjonowania strony zależy od wielu czynników. Im mniejsza konkurencja w danej branży, tym szybciej i łatwiej można „wybić” stronę w wyszukiwarce na dane słowo kluczowe. Bardzo często osiągnięcie jej oczekiwanych pozycji w wynikach wyszukiwania wymaga intensywnej pracy. Może zdarzyć się również, że zaplecze otrzyma od administratorów wyszukiwarki ban, a tym samym wpłynie ujemnie na pozycję strony głównej.

Liczy się nie ilość, a jakość napisanych treści

Trzeba również wziąć pod uwagę, że budowa zaplecza SEO „na wyrost” nie jest potrzebna. Czasem, aby strona osiągnęła określoną pozycję, wystarczy od kilku do kilkunastu linków z wartościowych witryn. Wielu twórców zaplecza nie zdaje sobie sprawy, że tworzenie wielu stron i blogów, tym samym generowanie niepotrzebnych treści, jest tylko zaśmiecaniem internetu. Należy pamiętać, że pozycjonowanie powinno być procesem zaplanowanym, rozważnym i nastawionym na przyniesienie konkretnych rezultatów. Tutaj nie ma jednoznacznych i gotowych rozwiązań, które są skuteczne w każdym momencie.

Budowa zaplecza SEO to obecnie jedna ze skuteczniejszych metod, które wpływają na wysokość pozycji strony w wyszukiwarce. Należy jednak mieć świadomość, że tylko tworzone w odpowiedni sposób, przez profesjonalistów, może przynieść oczekiwane rezultaty. Źle budowane zaplecze może natomiast dać odwrotny skutek, a granica między dobrą treścią a spamem jest niezwykle cienka.