Wbrew pozorom to nie twój klient ma cię znaleźć, a ty klienta. To z pozoru paradoksalne stwierdzenie ma jednak bardzo solidny grunt i łatwo jest wyjaśnić, dlaczego specjaliści są o tym tak bardzo przekonani. Dzisiaj oczekuje się szybkości, łatwego dostępu do informacji i możliwość wykonywania wszystkiego drogą internetową. Nieograniczone możliwości i szereg narzędzi sprawiają, że przedsiębiorcom łatwiej jest sprostać wymaganiom swoich nabywców. Nie oznacza to jednak, że zrobili oni już wszystko, co w ich mocy, żeby ułatwić klientom kontakt. Google Maps - czy to kolejna aplikacja dla firm i przedsiębiorców?

 

Wydawałoby się, że są to jedynie wirtualne mapy dla kierowców. Jeżeli posiadasz swoją firmę, a nie ma jej jeszcze w mapach Google, koniecznie musisz nadrobić ten stracony czas. Dlaczego? Bo to ty musisz dotrzeć do klienta z informacją o sobie, żeby on mógł dotrzeć do twoich usług.

Twoja firma na mapach Google

Zastanówmy się, co robi się najczęściej w sytuacji, kiedy poszukuje się informacji o konkretnej firmie lub szuka w okolicy konkretnych usług? Pytamy znajomych, szukamy strony internetowej firmy, a także sprawdzamy lokalizację na mapie.

Zajmie nam to zaledwie kilka sekund, ewentualnie kilka minut, wliczając w to zapoznanie się witryną firmy. Jeśli chodzi o lokalizację na mapie, najczęściej użytkownik korzysta z Google Maps, po wpisaniu w aplikacji nazwy firmy, pokazują nam się jej dane, istotne informacje oraz dodatkowo opinie klientów oraz dokładna lokalizacja.

Czas, którego na to potrzebujemy to 30 sekund. Jest to chyba najprostsza i najbardziej trafna odpowiedź na pytanie, dlaczego warto być w Google Maps.

Korzystniej jest być wszędzie tam, gdzie jest większość użytkowników

Klientów należy szukać w miejscach, gdzie zwyczajnie są. Dlaczego tak dużo mówi się o obecności w mediach społecznościowych? Po prostu korzystają z nich miliony użytkowników. Tak samo jest w przypadku Google Maps.

Coraz częściej wykorzystuje się je nie do wyznaczania trasy, a lokalizacji danej firmy lub znalezienia restauracji czy hotelu w konkretnym miejscu.

Udostępniając w aplikacji swoje dane, zwiększasz znacząco szanse na to, że twoi klienci bez problemu cię znajdą i na to, że pozyskasz nowych. Istnieją zatem 3 ważne powody, które pokazują korzyści i potencjał Google Maps właśnie na rynku biznesowym.

  • Przypadkowe znalezienie firmy: zaczniemy od przypadku, dzięki któremu korzyści płyną zarówno w stronę użytkownika, jak i twoją. Łatwo jest to zobrazować na przykładzie turysty. Wybiera się on do nowego miasta i planuje swoją podróż właśnie przy pomocy Google Maps. Wyznacza trasę, szuka najlepszych rozwiązań i liczy czas podróży. Nagle zauważa, że po drodze lub już w miejscu docelowym znajduje się ciekawa restauracja bądź hotel. Jeżeli będą one zaprezentowane w ciekawy sposób, istnieje duża szansa na to, że zostaną zapamiętane, a być może nawet odwiedzone przez podróżnika.
  • Łatwe wyszukiwanie firmy: zdarza się, że poszukujemy w swoim mieście usług hydraulicznych, biura podróży, sklepu meblarskiego czy dobrego adwokata. Z racji tego, że z podobnych usług korzystamy po raz pierwszy, nie mamy zaufanej firmy. Wpisujemy w Google Maps przykładowo frazę „hydraulik Toruń”, po czym na mapie pojawiają się wszystkie firmy w okolicy, które oferują tego typu usługi. Oprócz tego, że możemy zobaczyć, gdzie znajduje się siedziba, ukazują nam się również wszystkie potrzebne informacje na jej temat i dzięki temu dowiadujemy się np. o godzinach, w jakich otwarta jest firma, mamy dostęp do numeru telefonu, a nawet linku do strony internetowej. Wszystko w jednym miejscu.
  • Widoczność w wyszukiwarce Google: o jak najlepszych pozycjach w wyszukiwarkach marzy każdy, kto posiada własną stronę WWW. Dokłada wszelkich starań, aby jego serwis był jak najlepiej wypozycjonowany i tym samym mógł zajmować czołowe miejsca w Google. Trzeba pamiętać, że jeżeli znajdujemy się na Google Maps, jest to znak dla Google, że jesteśmy firmą rzetelną i dobrze dbamy o swój wizerunek. Wizytówka firmy ze zdjęciem pozwala na uzyskanie bogatszego wpisu w wynikach wyszukiwania (obok wyników wyszukiwania pojawia się wyróżniona informacja o lokalizacji naszej firmy, przypominająca wizytówkę).

Jak znaleźć się w Google Maps?

  • Po pierwsze trzeba wejść na stronę http://maps.google.pl.
  • Następnie wybierz opcję „UMIEŚĆ SWOJĄ FIRMĘ W SERWISIE MAPY GOOGLE”.
  • Teraz twoim zadaniem jest wypełnienie stosownego formularza, w którym podajesz dane swojej firmy. Należą do nich: nazwa firmy, branża, lokalizacja, numer telefonu, e-mail oraz opis. Ostatnie wymienione pole powinno zostać wypełnione w sposób przemyślany. Jest to twoja wizytówka i to właśnie po niej użytkownicy oceniają ciebie i twoją firmę. Postaraj się, aby nie był to opis długi i nudny, wystarczy kilka słów, które w ciekawy sposób zaprezentują twoją markę i krótko opiszą, czym się zajmujesz. Nie pisz wszystkiego, nie przedstawiaj całej swojej oferty. Ma być to jedynie zachęta do tego, aby użytkownik skontaktował się z tobą, odwiedził cię osobiście lub wszedł na twoją stronę internetową.
  • W dalszej kolejności podajesz dane dodatkowe tj. godziny pracy firmy, opcje płatności czy formy kontaktu z klientem. Masz również możliwość zamieszczenia kilku zdjęć i filmików. Nie rezygnuj z tego. Pamiętaj, że jesteśmy wzrokowcami i chętniej wybieramy te firmy, które nie tylko mają ciekawy opis, ale również możemy je w pewien sposób zobaczyć i tym samym bliżej poznać. Jak cię widzą, tak cię piszą.
  • Postaraj się, aby wszystkie informacje były jak najbardziej szczegółowe. Dzięki temu łatwiej będzie cię znaleźć i będziesz wyżej w wynikach wyszukiwaniach Google.
  • W momencie, kiedy już uzupełnisz swoje dane, zostaniesz poproszony o weryfikację konta. Potrwa to zaledwie kilka minut, a już po tym czasie pojawisz się w serwisie Google Maps.

Korzystając z serwisu, otrzymujesz również dostęp do wielu ważnych informacji np. liczby przekierowań z map na twoją stronę internetową. W ten sposób dowiesz się, jak dobrą decyzję podjąłeś, decydując się na wprowadzenie swojej firmy do Google Maps. To również wpłynie na analizę konwersji i źródła ruchu na twojej stronie. Nie wystarczy jednak jednorazowe zamieszczenie kilku zdjęć i podanie stosownych danych. Musisz być obecny i na bieżąco aktualizować informacje. Nie zajmuje to dużo czasu, a potrafi przynieść korzyści twojej firmie. Pamiętaj, że aktywność to jeden z fundamentów solidnej i rozpoznawalnej marki.

Zobacz też:

kalkulator wynagrodzenia netto

Katalog SEO