Założenie sklepu internetowego oraz zebranie potrzebnego asortymentu do sprzedaży to dopiero początek. Gdy już myślisz, że właściwie najtrudniejsze jest za Tobą, wtedy okazuje się, że prawdziwe wyzwania dopiero nastąpią. Każdy, kto rozpoczyna swoją przygodę w branży internetowej, w pewnym momencie będzie musiał zmierzyć się z problemem - jak pozyskać pierwszych klientów? W artykule przedstawiamy, metody na pierwszą sprzedaż w sklepie internetowym!

Pierwsza sprzedaż w sklepie internetowym - sposoby:

Social media

Chyba już nikomu nie trzeba mówić o sile promocji jaką posiada Facebook, czyli najpopularniejszy z serwisów społecznościowych. Przekrój wiekowy oraz pola zainteresowań są ogromne, dlatego jeśli chcesz zacząć reklamować się na Facebooku musisz koniecznie znaleźć grupy dyskusyjne, w których udzielają się Twoi potencjalni klienci. Następnie bądź aktywny w dyskusjach i twórz wizerunek eksperta w branży. Warto napisać także do administratora takiego profilu o możliwość płatnego opublikowania kilku linków do Twojej witryny.

Nie zapominaj o Pintereście i Instagramie. Pinterest to tablica inspiracji, dlatego jeśli chcesz wypromować sklep, to musisz koniecznie zamieścić tam zdjęcia swoich produktów. Instagram cechuje wyjątkowe zaangażowanie jego użytkowników. Dlatego wykorzystaj potencjał tego kanału i “wkręcaj” użytkowników w swoją markę.

Blog

Własny blog to kolejny obowiązek nie tylko dla początkującego, ale każdego przedsiębiorcy prowadzącego sprzedaż internetową. Inwestuj w marketing treści i zacznij prowadzić bloga. Możesz zamieszczać przeróżne materiały, ale pamiętaj, że publikowanie treści muszą być wartościowe. To jedyny, ale najważniejszy wyznacznik dobrego i unikatowego bloga. Możesz pisać o różnym funkcjach swoich produktach, ich wyjątkowych cechach lub raz na jakiś czas zamieszczać ciekawostki z Twojej branży. Blog pomaga także w pozyskiwaniu ruchu na stronę bezpośrednio z wyszukiwarki.

Reklama AdWords

Ten rodzaj reklamy pozwoli uzyskać Ci wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania. Reklamy AdWords to linki sponsorowane, które znajdują się na samej górze podczas wyszukiwania. Prowadząc kampanie w ramach tej formy reklamy, decydujesz przy jakich słowach kluczowych wpisywanych przez użytkowników, ma się wyświetlać Twoja reklama.

To zaledwie tylko kilka wskazówek wspierających pierwszą sprzedaż. Warto stosować je wszystkie i łączyć te działania w jedną spójną strategie sprzedażową i wizerunkową. Jedno jest pewne - rozpoczynając przygodę w biznesie internetowym, warto obserwować konkurencję oraz ogólne trendy wśród użytkowników, a następnie testować i dostosowywać swój e-sklep do zmieniających się upodobań użytkowników.

Zobacz też:

kalkulator pracodawcy