Konsumenci mają nieograniczony dostęp do informacji o najkorzystniejszych okazjach specjalnych i tym samym porównywania różnych firm. W internecie można znaleźć wszystko, dlatego tak ważne jest, aby oferta specjalna Twojej firmy było zauważalna i łatwo dostępna.Wyprzedaże, kody rabatowe, zniżki i okazje specjalne działają, dlatego tak ważne jest, aby marki współpracowały ze stronami, które zajmują się promowaniem ofert specjalnych.

Okazje specjalne sprzedają!

Konsumenci przyzwyczajeni są do tego, że robiąc zakupy w internecie mogą zaoszczędzić. Właściwie dla nich jest to już normalne. Konsumenci porównują ceny interesujących ich produktów lub usług i sprawdzają dodatkowo, w której firmie mogą coś jeszcze zaoszczędzić - czy to darmowa wysyłka , zniżka na drugi produkt lub bezpłatny zwrot towaru. Wszystko, co jest czymś dodatkowym zawsze będzie zachęcało do zakupu.

Sprzedaż w sieci rządzi się swoimi prawami - niższe koszty utrzymania e-sklepu (dowiedz się, jak założyć sklep internetowy) pozwala właścicielom na ze zejście ze swojej marży i sprzedaży produktów w niższej cenie.

Ważne jest tylko, żeby nie konkurować samą ceną, ponieważ może to zepsuć rynek. Prawie każdy Polak chce zaoszczędzić, dlatego wszelkie kupony, kody rabatowe, vouchery i karty zniżkowe nie spowodują znacznego obniżenia ceny, mogą tylko pomóc w sprzedaży.

Strategia sprzedaży a marka

Należy pamiętać, że wyprzedaż to nie wszystko i nie tylko okazje specjalne pozwolą zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym. Ważne jest, żeby te wyjątkowe okazje i nadzwyczaj atrakcyjne zniżki były spójne z całą strategią i wizerunkiem marki. Muszą mieć ogląd całościowy, czyli wiedzieć co się kryję za daną okazją specjalną, jaką historię opowiada dana marka.

W przypadku serwisów zbierających oferty specjalne wielu marek, również musi zostać opowiedziana w pewien sposób historia danej firmy. W praktyce oznacza to, że takie serwisy rabatowe muszą stać się czymś w rodzaju rynku ofert, z własnym pomysłem na promocję swojej strony i dobrym contentem.

Zasady tworzenia dobrej strategii

  • Bądź widoczny

Sam kod rabatowy nie wystarczy. Musi on dotrzeć do szerokiego grona, czyli zaistnieć na najważniejszych i największych portalach rabatowych np . kupon.pl, kodyrabatowe.pl, qpony.pl

  • Różnorodne formy promocji

Wiele form promocji sprawi, że klient zawsze będzie czuł się doceniany przez Ciebie oraz mile zaskakiwany. Wykorzystaj sezonowość sprzedaży, aktualne święta i stwórz specjalne oferty:

  • rabaty na okazje specjalne np. z okazji Dnia Matki, Dzień Dziecka, walentynki itp
  • zaoferuj system lojalnościowy np. zniżka na drugi produkt lub usługę
  • zniżki dla nowych i stałych klientów
  • konkursy
  • możliwość wypróbowania Twoich produktów również może zachęcić do ich zakupu

Zobacz też:

rca zus google logowanie wyszukiwarka kodów