Dzisiejszy konsument nie ma czasu, aby doszukiwać się informacji o firmie. Coraz częściej jest tak, że jeśli nie znajdzie potrzebnych mu informacji w ciągu kilku sekund decyduje się na skorzystanie z usług konkurencji, tylko ze względu na to, że jej oferta pokazała mu się właśnie w tej chwili. I to są tzw. mikromomenty, w których możesz zdobyć nowych klientów!

Czym są mikromomenty?

Krótkie chwile, w których ktoś poszukuje informacji o lokalizacji danej restauracji lub kilku zdań na temat wyjątkowego odkurzacza, który kupił jego kolega. Wtedy następuje mikromoment, który warto wykorzystać. Jeśli Twoja firma sprzedaje ten rodzaj odkurzacza to warto, żeby nazwa Twojej firmy wyświetliła się w chwili poszukiwań. Warto wychwycić takie momenty, ponieważ wtedy możesz w szybki sposób zyskać nowych klientów.

Poniżej przedstawiamy rodzaje mikromomentów oraz wskazówki dotyczące tego, jak je uchwycić!

Mikromomenty - rodzaje:

  • Potrzeba szybkiego znalezienia konkretnego obiektu - restauracji, sklepu lub firmy. Przykład: Klient wybiera się ze znajomymi do restauracji. Po przybyciu do niej, okazuje się, że restauracja z różnych przyczyn musiała zostać zamknięta wcześniej. Wtedy następuje mikromoment - klient wyjmuje telefon i zaczyna szukać nowego lokalu, do którego mogą się udać. To jest ta chwila, w której inne ,lokalne restauracje mają spore szanse na zdobycie klienta, zachęcając go specjalną ofertą np. promocją dnia lub zniżką.
  • Chcę wiedzieć tu i teraz - klient poszukuje informacji o nowym telefonie, który kupił jego znajomy. Wtedy wyciąga telefon i chcę natychmiast znaleźć informacje dotyczące tego rodzaju produktu, np. opinie, parametry czy zakres cen. Prawdopodobnie w tym momencie nie planuje kupować tego produktu, ale liczy się to, że dotarł na Twoją stronę co już może stanowić dla Twojej firmy przyszłe źródło informacji do budowania oferty lub przekazu dla tego rodzaju klientów.
  • Potrzeba znalezienia instrukcji jak coś zrobić - jest to mikromoment, w którym konsument poszukuje konkretnego poradnika jak coś zrobić krok po kroku: naprawić komputer, przygotować jakąś potrawę lub wywabić plamę z ulubionej bluzki. Jeśli Twoja firma, która sprzedaje komputery, opisuje krok po kroku jak naprawić konkretną t ę konkretną usterkę w komputerze, to znaczy, że nawiązałeś już pierwszy kontakt z nowym odbiorcą.

Jak uchwycić mikromomenty?

Krótka chwila, która decyduje o tym, czy Twoja firma zdobędzie nowego klienta. Trudne jest zdobycie klienta w kilka sekund, dlatego warto wykorzystać do tego odpowiednie narzędzia, np. technologię Programmatic Buying, która pomoże zyskać precyzyjność w dostosowaniu komunikatu do konkretnej grupy klientów.

Jak już zostało wspomniane, jest tylko jeden moment na szybkie zdobycie uwagi klienta. Złapanie tej krótkiej chwili to nie lada wyzwanie, od którego zależy wiele działań marketingowych firmy.

Polecamy kalkulator wynagrodzeń netto - brutto »