Dobry opis produktu sprzedaje! Rynek sklepów internetowych jest nasycony, a walka o pozycje lidera w danej branży jest ciężka i zdarza się, że nie przynosi zamierzonych efektów. Zatem jak przyciągnąć uwagę klienta i sprawić, że wybierze nasz produkt, mimo że podobny artykuł u konkurencji jest tańszy lub w tej samej cenie? Jak stworzyć opis produktu, którego skuteczność będzie porównywalna do siły przekonywania sprzedawcy w sklepie stacjonarnym?

 

Dopasuj język do swoich klientów

Musisz ustalić kto jest twoim klientem i dostosować formę przekazu. Inaczej będziesz rozmawiał z osobą młodą, a inaczej z kimś starszym. Podobnie sytuacja wygląda w przypadku kobiet i mężczyzn - kobiety potrzebują przekazu, który jest bardziej emocjonalny, natomiast mężczyźni chcą konkretnych danych o produkcie.

Język dostosowany do grupy docelowej jest ważny zarówno w całej strategii komunikacji marki jak i opisach produktów. Opis produktu napisany językiem naszej grupy docelowej zdecydowanie zwiększa szansę na sprzedaż.

Wirtualna przymierzalnia

W sklepie internetowym klient nie może przymierzyć i sprawdzić, czy koszula w rozmiarze M, który nosi na co dzień, jest faktycznie tak samo dobra i dopasowana. Dlatego warto zastąpić przymierzalnię ze sklepu stacjonarnego, przymierzalnią wirtualną. Umieść tabelę rozmiarów wraz z wizualizacją sylwetki. Na dużym i dobrej jakości zdjęciu pokaż materiał i to jak na ciele leży koszula. Dobry i dokładny opis produktu może go sprzedać.

  • Przykład - Answear.com

Internetowy doradca klienta - czyli, który kolor jest dla mnie najlepszy

Branża kosmetyczna ma również utrudnione zadanie. W tym przypadku brak możliwości sprawdzenia odcienia podkładu lub koloru pomadki zdecydowanie działa na niekorzyść sklepu i stanowi pewną przeszkodę w podjęciu decyzji zakupowej. Kobiety kupują oczami, dlatego warto pokazać i opisać jaki kolor pasuje do ciemnej karnacji, a jaki do blond włosów. Taka wizualizacja połączona z dobrym opisem produktu, mówiącym o braku konserwantów i np. odżywczych właściwościach na pewno pomoże kobiecie w podjęciu decyzji.

  • Przykład - Lancome-usa.com

Dobry opis produktu może zastąpić sprzedawcę

W sklepie online klient nie ma możliwości zaczepienia sprzedawcy i szybkiego zapytania o szczegóły dotyczące wybranego produktu. Podobnie w przypadku towaru, nie może go dotknąć ani przymierzyć. Jedyne co ma to zdjęcie i opis produktu. Na podstawie tych dwóch parametrów klient podejmuje decyzje zakupowe, dlatego tak ważne jest zadbanie o dobrą prezentację produktu w sieci. Zobacz też:

kalkulator wypłat