Nie ma sprzedaży bez klientów. Każda firma nastawiona jest na rozwój, a żeby stale się rozwijać musi budzić zainteresowanie klientów. To oni determinują pozycję firmy na rynku i stanowią o jej sile i możliwościach, dlatego tak cenne są sposoby na zdobycie ich lojalności i zwiększenie sprzedaży. Sprawdź czym jest lead sprzedażowy i jak go pozyskać! 

Czym jest lead sprzedażowy?

Lead sprzedażowy to potencjalny klient, który zainteresował się produktem lub usługą. Jednak zanim użytkownik zamieni się w klienta musi wystąpić kilka zależności - musisz zachęcić go do odwiedzenia Twojej strony, a następnie pozostawienia kontaktu. Tego rodzaju działania są istotą zbierania leadów sprzedażowych.

Lead sprzedażowy - sposoby na jego pozyskanie

→ Przyciski call to action

Jeśli już udało Ci się zwrócić jego uwagę i skierować na Twoja stronę , wykorzystaj to i zachęć go do działania. Do tego niezbędne są przyciski call to action, czyli właśnie wezwania do działania. Dobry call to action jest w stanie zwiększyć konwersję na stronie, dlatego jego rola jest tak istotna. A jak powinien wyglądać taki przycisk, żeby był skuteczny? Przede wszystkim

musi być widoczny na stronie tzn. powinien mieć wyraźny kolor oraz odpowiednią wielkość i miejsce na stronie. Drugim ważnym elementem skutecznego przycisku CTA (call to action) jest  hasło zachęcające do działania np. Sprawdź naszą ofertę! lub Pobierz teraz!

→ Strony docelowe

Dobry call to action musi przekierowywać na równie dobra stronę docelową. Zadbaj o jej funkcjonalność i wygląd. Właśnie w tym miejscu użytkownik podejmuje ostateczną decyzję o pobraniu i zapoznaniu się z Twoją ofertą reklamową oraz pozostawieniu danych kontaktowych. Dobrze skonstruowana strona docelowa może zmienić odwiedzających stronę w potencjalnych odbiorców. Dobra strona docelowa to taka, która nie jest przestylizowana - im mniej elementów tym lepiej, odbiorca nie będzie czuł się zagubiony, a całość będzie dla niego bardzo czytelna. Ważne jest, żeby zadbać o nienaganny wygląd strony oraz profesjonalne formularze, czyli takie, które będą krótkie i konkretne - wiele pól do wypełnienia tylko zniechęca użytkowników do pozostawienia danych kontaktowych.

Jakie są korzyści z generowania leadów?

Dzięki kampanii nastawionej na generowanie leadów przede wszystkim zyskujesz bazę odbiorców, którzy są zainteresowani Twoją stroną branżową. Oszczędzasz na reklamie, ponieważ kierujesz ją do osób, które są zainteresowane Twoją ofertą. Jak widać, główną zaletą leadów jest poznanie swojej grupy docelowej i zdobycie danych kontaktowych, co zdecydowanie ułatwia i pozwala na precyzyjne przygotowanie strategii sprzedażowej całej marki.

Zobacz też:

Badania okresowe pracowników

Kwota zmniejszająca podatek

Odpowiedzialność materialna