Jak pisać posty na Facebooku - poradnik

Jak pisać posty na Facebooku?

Media społecznościowe to nieograniczone możliwości. To tutaj sięgamy po różnego rodzaju wiedzę – szukamy typowo rozrywkowych treści lub informacji o konkretnych firmach. I tutaj nic się nie zmienia, ponieważ dalej to Facebook przoduje jako pierwszy portal społecznościowy, na którym szukamy różnego rodzaju informacji. Co więcej, staje on się często głównym kanałem komunikacji marek z klientami. Dlatego tak ważne jest, aby prowadzony profil i zamieszczane tam posty były ciekawe dla odwiedzających profil. Jak pisać posty na Facebooku, aby zainteresować odbiorców lub potencjalnych klientów zamieszczanymi treściami?

Wiele marek nie wykorzystuje w pełni potencjału fan page’y i przede wszystkim wpisów, jakie mogą tam zamieszczać. Często zdarza się tak, że prowadzenie takiego profilu firmowego odbywa się dwustronnie – to znaczy zaangażowana jest w to agencja oraz sam klient. Wszystko to prowadzi do “rozjeżdżania” się komunikacji.

Poniżej znajduje się kilka wskazówek, które podpowiedzą, jak pisać posty na Facebooku, aby w zainteresować odbiorców i wykorzystać w pełni potencjał giganta wśród mediów społecznościowych.

“Żebrolajki” – dlaczego są tak skuteczne?

‘Żebrolajki’ to nic innego jak wezwanie do działania (tzw. CTA), np. Polub naszą stronę, Sprawdź nowości w systemie czy sformułowanie prośby o udostępnienie postu lub zdjęcia. Jest to zachęcenie do wykonania pożądanej przez nas (publikujących) akcji.

Szczególnie wartościową akcją jaką może wykonać użytkownik Facebooka jest kliknięcie w link, który umieszczamy w poście, a który ma przekierowywać na związaną z nim dobrą treść.

Dowiedz się więcej o CTA na poradniku przedsiębiorcy » Call To Action – skuteczne wezwanie do działania

Opisywanie linków

Trzeba wykorzystać każde miejsce przy zamieszczaniu postów. Wydaje się to oczywiste jednak nie wszystkie marki wykorzystują w pełni miejsce do nadania opisu i tytułu w podglądzie linku oraz zdjęcia. Często zostawania są przypadkowe opisy i tytuły, które zaczytywane są przez Facebooka.

Dodatkowe wskazówki

  • nie odkrywaj wszystkich kart – pozostawiaj pewne niedomówienia i nie podawaj w opisie posta wszystkich odpowiedzi. Zamieść zajawkę do artykułu i dodaj Odpowiedzi znajdziesz w artykule.
  • w przypadku treści video, niech to będĄ krótkie najlepiej max. 30 sekundowe filmiki, ponieważ w newsfeedzie niewiele osób poświęci więcej niż pół minuty na obejrzenie zaproponowanego przez Ciebie materiału

Zobacz też:

> Rozliczenie delegacji krajowej