Nikt nie wątpi, że rola jaką odgrywają we współczesnym świecie social media jest ogromna. Komunikacja przy ich wykorzystaniu nie ogranicza się jednak wyłącznie do spraw prywatnych, ale dotyczy także świata biznesu. Do grona tych najbardziej znanych zaliczyć możemy Instagram, który przyczynił się do zwiększenia popularności wielu marek.

W związku z faktem, iż większość ludzi należy do grona wzrokowców, dostrzegających w pierwszej kolejności obraz a nie tekst, Instargam w odróżnieniu od innych wykorzystuje tę cechę wręcz idealnie. W związku z tym firmy mogące i potrafiące komunikować się z otoczeniem za pośrednictwem obrazu, zdjęć, grafik mają możliwość sprawdzić czy także dla nich to działanie okaże się korzystnym.

Instargam - najpopularniejsze branże

Jednym z najpopularniejszych obszarów na Instagramie jest szeroko rozumiana moda. To właśnie tutaj bardzo intensywnie działają szafiarki, styliści, czy projektanci. Dzięki prezentacji swoich stylizacji oraz oryginalnych pomysłów zyskują oni możliwość zaprezentowania swoich projektów przyszłym i potencjalnym klientom. Bez wątpienia modne i atrakcyjne kreacje dostrzeżone na fotografii opublikowanej w ramach tego serwisu to skuteczna forma przekonania i zdobycia klienta szczególnie  dla przedstawicieli tej branży, o czym świadczy ich duża aktywność właśnie w tym miejscu.

Spore znaczenie w Instargamie dostrzegły również firmy z branży motoryzacyjnej. Zachęcenie do uczestnictwa internautów w życiu wielu marek czy mobilizowanie do ich współtworzenia to jedno z rozwiązań, które jak potwierdza choćby intensywność działań firmy BMW przekłada się na skuteczność.

Media choćby na przykładzie krajowej prasy drukowanej także cechują się dużą aktywnością w ramach tego serwisu społecznościowego. Regularne wpisy o zróżnicowanej tematyce oraz przyciąganie uwagi zróżnicowanych grup czytelników także przemawia za prowadzeniem tam nieustannych działań marketingowych. Takie budowanie stałych relacji dzięki organizowanym tutaj konkursom czy ciekawym akcjom marketingowym bez wątpienia jest korzystnym działaniem wpływającym na wizerunek danego wydawcy czy tytułu.

Podsumowując możemy zauważyć, iż są branże dla których Instargam to miejsce  wręcz idealne do promocji swoich produktów czy usług. Jest to miejsce warte zwrócenia uwagi szczególnie w odniesieniu do budowania relacji z klientami i komunikowana się z nimi. Zapewne nie każdemu pisany jest sukces na Instagramie jednak nie stoi to na przeszkodzie aby spróbować. Jedynie podjęcie działań i spróbowanie pozwoli wystawić ocenę jego efektywności.

Zobacz też:

Sprostowanie świadectwa pracy

Dofinansowanie z pfron

Kwota zmniejszająca podatek

Ekostim.pl