bankowość mobilna po polsku

Bankowość mobilna – jak wygląda po polsku

Nikt nie zaprzeczy, że coraz więcej Polaków korzysta z urządzeń mobilnych. Niemal każdy ma już smarfona, tablet i bez względu na to czy jest się osobą prywatną czy przedsiębiorcą, to każdy szanuje swój cenny czas. Banki dostrzegając ten trend i potrzeby rynkowe, stąd wychodzą naprzeciw nim i dopasowują swą ofertę tworząc odłam swojej działalności, który nosi nazwę bankowość mobilna.

Bankowość mobilna – skąd taka potrzeba?

Stale rosnąca z roku na rok liczba sprzedawanych tabletów, smartfonów oraz innych urządzeń mobilnych na całym świecie to  nic dziwnego. W naszym kraju także nie da się nie zauważyć na każdym kroku kogoś z telefonem w dłoni próbującego załatwić jak najwięcej spraw w możliwie najkrótszym czasie. To ogromne pole do popisu dla sektora bankowego, który tylko czeka na nowych klientów bankowości mobilnej. O ile łatwiej jest bowiem zrobić przelew jadąc tramwajem czy zapłacić za zamówione zakupy w sklepie internetowym, czy o ile wygodniej można założyć lokatę czy wysłać wniosek o kredyt nie wychodząc z domu.

Bankowość mobilna a oprogramowanie

Banki, aby nie ograniczać dostępności swoich usług dla użytkowników różnych systemów, zmuszone zostały do przygotowania swoich aplikacji umożliwiających korzystanie z urządzeń dysponujących odmiennym oprogramowaniem. iOS, Google Android, Microsoft czy Blackberry – aplikacje do większości z tych systemów mają już min. Alior Bank,  ING  Bank Śląski, Inteligo,Pekao BP, , Pekao SA, Raiffeisen Polbank, czy SGB. W związku z tym klienci tych banków za pomocą tabletu czy smartfonu mogą zrealizować niemal wszystkie podstawowe operacje bankowe. Według badań przeprowadzonych w 2014 roku niemal 35% naszych rodaków korzysta już bankowości mobilnej i wydaje się że liczba ta nadal będzie wykazywać tendencję wzrostową.

Bankowość mobilna – kto korzysta?

Nie jest zaskakującym także fakt, iż z bankowości mobilnej korzystają w przeważającej części ludzie młodzi, nastawieni na trendy i lubiący innowacyjne rozwiązania, ale także ceniący sobie czas i komfort. Jak pokazują badania w większości korzystającymi z urządzeń mobilnych są osoby znajdujące się w przedziale wiekowym 25-34 lata, pracujące na etacie. 

Nadal jednak spory jest odsetek osób negatywnie nastawionych do wykorzystywania urządzeń mobilnych szczególnie w odniesieniu do usług bankowych. To jednak wyzwanie jakie stoi przed bankami nastawionymi na pozyskiwanie coraz to większej liczby nowych klientów.

Darmowy katalog SEO

kalkulator brutto na netto