Prowadzenie własnej strony internetowej to nie lada wyzwanie. Aby nasze wysiłki zostały docenione ilością wejść i interakcji - trzeba najpierw dotrzeć do użytkowników internetu. Bez znajomości podstawowych zasad pozycjonowania nie osiągniemy sukcesu w internecie, ani nie sprawimy, że zainteresowanie stroną wzrośnie. Jednak nie trzeba być zawodowcem, aby już na starcie uniknąć kilku kluczowych problemów i zostawić sobie możliwości doskonalenia w przyszłości.

Sztuczne opisy dla pozycjonowania

Nikt nie ma ochoty wchodzić na stronę, której opis jest sztuczny, pełen nieodmienionych, przypadkowych wyrazów. A już na pewno taka strona nie zachęca do pozostania na dłużej. Dlatego, pomimo naszych starań odnośnie doboru fraz kluczowych, warto czasami zrobić porządek i pozostawić tylko to, co istotne. Może lepiej w nagłówkach posłużyć się językiem potocznym, zamiast językiem pozycjonerskim? Katalog Stron Nie publikujmy wyłącznie dla robotów Google'a, ponieważ w ten sposób tracimy cały indywidualizm strony. Postawmy na kreatywność, unikalność - niech frazy kluczowe będą jedynie dopełnieniem, które pomoże klientom znaleźć dodatkowe informacje.

Wyznaczenie celu w pozycjonowaniu

Pozycjonowanie wymaga bez wątpienia bardzo dużo pracy - linkowanie, budowanie contentu, opisy, boldy nagłówki i wiele innych, żmudnych czynności potrafi pochłonąć nawet 100% naszego czasu. Dlatego już na samym początku powinniśmy opracować plan i wyznaczyć cel. Czy chcemy pozycjonować się organicznie na frazę związaną z naszym sztandarowym produktem? A może lepiej pozycjonować się na zapytania dotyczące funkcjonalności naszych urządzeń? Na te wszystkie pytania, znajdziemy odpowiedzi w narzędziach typu: Ubersuggest, Google Adwords oraz Webaster Tool. Dla istniejącej witryny możemy sprawdzić ilość wyszukań oraz współczynnik CTR - czyli ten, który odpowiada na pytanie "Ile osób kliknęło po wyszukaniu danej frazy". Czasami nawet najlepsza fraza okazuje się mało zachęcająca przez niespójny meta opis. Przeanalizujmy to jeszcze raz, jeżeli widzimy że nasze działania nie przynoszą efektów.

Wersja mobilna a pozycjonowanie

Coraz większy ruch w internecie pochodzi ze smartfonów oraz tabletów. Ale czy nasze strony internetowe są na to gotowe? Rosnący współczynnik odrzuceń oraz zbyt krótkie wizyty na stronie mogą być z tym związane. Warto co kilka dni sprawdzać statystyki, by monitorować z jakiego rodzaju urządzeń pochodzi ruch na stronie i czy nasza strona jest do tego przystosowana. Czasami także pojawiają się problemy z widocznością strony na laptopach poniżej 15 cali. Tacy użytkownicy mają znacznie mniejszy ekran i po prostu przy pierwszym wyświetleniu strony opuszczają ją, ponieważ nie są w stanie się po niej poruszać w komfortowy sposób. Zatem nie tylko wersja responsywna, ale także liczne testy funkcjonalności witryny pomogą w zbudowaniu idealnej, przyjaznej strony internetowej. Zobacz też:

Dofinansowanie pfron Płaca brutto netto Kalkulator wypłat