UX w sklepie internetowym to conajmniej połowa jego sukcesu, czyli wysokiego wskaźnika konwersji. Aby zyskiwać lojalnych klientów, którzy będą nie tylko chętnie powracali do zakupów w twoim sklepie, ale także równie często polecali go innym warto zadbać o przyjazny interfejs. Co to w praktyce oznacza? Sprawdź w artykule.

Dlaczego UX w sklepie internetowym jest ważny?

Jednym z powodów upadku wielu sklepów internetowych jest źle zaprojektowany user experience. Doświadczenia klientów są ważne, ponieważ źle zaprojektowane procesy poruszania się klienta po sklepie po prostu zniechęcą klienta do danego sklepu na stałe. Dlatego ważne jest, aby każdy właściciel e-sklepu zoptymalizował jego działania pod wieloma względami - począwszy od mechanizmów przeglądania asortymentu, przez ich wybór, dodawanie do koszyka, aż do optymalizacji ścieżki płatności.

Fold line - czyli o tym,  jak ważny jest początek

Fold line, czyli pierwszy widok strony zadecyduje o tym, czy użytkownik pozostanie na twojej stronie. Nie powinien być przeładowany treścią, za to warto umieścić w tym miejscu dobrej jakości grafikę.

Brak rozpraszaczów

Zbyt dużo wyskakujących okienek, reklam, komunikatów będą jedynie rozpraszać klientów i utrudniać im dokonanie zakupu. Jeśli chcesz stosować tego typu powiadomienia to możesz wykorzystać jeden z rodzajów, np. reklamowe okno pop-up, które będzie się pojawiało w momencie “wyjeżdżania” kursorem poza stronę lub po przescrollowaniu strony.

Wersja mobilna sklepu to konieczność

Jak wynika z ostatnich raportów już ponad połowa osób robiących zakupy w sieci dokonuje ich za pomocą urządzenia mobilnego. Zatem już taka informacja powinna być wystarczająco przekonująca do stworzenia mobilnej wersji sklepu internetowego.