Potrzeby każdego e-biznesu są inne, dlatego niemożliwym jest podanie jednej, wspólnej listy wskazówek, mówiących o tym jak osiągnąć sukces w e-marketingu. Istnieje jednak kilka tendencji, których popularność rośnie z roku na rok, a ich odpowiednie zastosowanie pomoże Ci zwiększyć zyski z biznesu. Jakie trendy w e-marketingu na rok 2016?

Personalizacja i komunikacja jeden do jednego

Personalizacja oznacza precyzyjne odgadnięcie potrzeb klienta poprzez monitorowanie jego zachowań w internecie. Dzięki temu możemy dostosować przekaz reklamowy, który będzie najbliższy zainteresowaniom odbiorcy. Użytkownicy oczekują od marki spersonalizowanych, kierowanych tylko do nich komunikatów lub ofert, ponieważ czują się wtedy wyróżnieni z tłumu. Dzięki tak dostosowanej komunikacji Komunikacja jeden do jednego to także inny styl porozumiewania się - większość marek już postawiła na bardziej personalne i emocjonalne komunikaty, np.:  Cześć Asiu, Twoje zamówienie jest już gotowe do odbioru! Nie czekaj i odbierz już dziś te wygodne buty!  

Omnichannel

Wielokanałowość, czyli wiele dróg do sprzedaży i kupna oraz spójna komunikacja w każdym kanale. Klient musi mieć łatwy dostęp do informacji o marce, jej produktach lub usługach, bez względu na to z jakiego urządzenia korzysta. Jeśli chcesz osiągnąć sukces w handlu musisz zacząć wdrażać omnichannel i wchodzić z konsumentem w interakcję, która jest efektem integracji wielu kanałów sprzedażowych. Należy jednak pamiętać, że spójność komunikatów jest ważna, o ile nie najważniejsza - buduj swoją wiarygodność i mów wszędzie tym samym językiem.

E-marketing to dalej Content!

Powtarzane jak mantra, ale wciąż aktualne - content ma się dobrze i zyskuje na znaczeniu! Już chyba większość z nas (nie tylko marketerów) zdaje sobie sprawę jak ważne są wartościowe treści. Marketerzy wiedzą, ze aby zwrócić uwagę klientów muszą publikować dobrej jakości teksty. Potrzeby klientów znacznie się zmieniły. Denerwują ich nachalne reklamy i zdecydowanie częściej szukają wartościowych treści. Dzisiejszy konsument oczekuje rzetelnej wiedzy na temat produktu lub usługi marki oraz konkretnych danych. Wszystko to buduje wizerunek oraz lojalność klienta wobec marki.

Video marketing

Video w e-marketingu staje się z roku na rok coraz bardziej popularne, a dla niektórych jest to główny sposób komunikacji oraz miejsce budowania contentu. To właśnie obraz i film bardziej przyciągają uwagę użytkowników. Ma być po prostu szybciej i łatwiej - szybciej jest obejrzeć krótki filmik opisujący reguły gry niż czytać często skomplikowanie napisane zasady. Buduj ciekawe i wartościowe przekazy video, a jest spora szansa, że zostaniesz zauważony i zbudujesz wokół swojego brandu spore grono wiernych odbiorców. Polecamy: Katalog Stron Limey.pl

przelicznik brutto