Think out of the box - za pomocą tego jednego wyrażenia można by zamknąć temat tego, jak stworzyć idealny slogan reklamowy. Jednak jest to na tyle ważna sprawa, że warto pochylić się nad tym trochę dłużej. Podstawą skutecznego sloganu reklamowego jest jego prostota, tym samym łatwość w zapamiętaniu, jednak nie są to jedyny elementy, które stanowią o jego sukcesie.

 

Mniej znaczy więcej? W tym przypadku zdecydowanie tak. Nie ma jednego przepisu na udany slogan reklamowy, ale warto kierować się tą zasadą, czyli w prostocie siła. Tworząc slogan reklamowy należy odpowiedzieć sobie na kilka pytań, a tym samym zwrócić uwagę na kilka ważnych aspektów:

Czemu służą slogany reklamowe?

W dzisiejszym świecie, nieustannie “pompowanym” nowościami - innowacyjnymi usługami, wyjątkowymi i prototypowymi produktami - niewiele może już dziwić. Konkurencja raczej w większości branż jest dość duża, dlatego wyróżnienie się na jej jest wyjątkowo trudne. Klienci są zasypywani tysiącami ofert, a każda z nich “krzyczy”, że jest tą najlepszą i najtańszą! Zatem jak zainteresować potencjalnego klienta i zachęcić go do zakupu właśnie naszych produktów?

Sposoby na skuteczne slogan reklamowy

  • Kreowanie potrzeb i odwoływanie się do emocji Stwórz potrzebę posiadania konkretnego produktu lub marki u kogoś kto może mieć wiele, czy nawet wszystko. Tylko jak to zrobić? Tutaj z pomocą przychodzą emocje.

Przykład Think different - jedno z najbardziej znanych haseł. Apple’owskie hasło znają niemal wszyscy. Jest to cel każdego copywritera. Wymyślony w 1997 roku slogan reklamowy odwoływał się do bycia kimś innym, kimś kto może zmienić świat.

Dwa słowa, które mówią wszystko. I nie ma tu mowy o najnowszych technologiach oraz konkretnych cechach produktu. Wszystko odwołuje się do emocji, przez co ludzie chętnie identyfikują się z tą markę i zagłębiają w jej świat wciąż chcąc więcej.

  • Wykorzystanie cechy produktu - nie mów o wszystkich,które posiada Twój produkt. Warto skupić się na jednej z nich i opowiedzieć o niej w ciekawy sposób, niezupełnie wprost. Bazuj na skojarzeniach i pozwól konsumentowi zastanowić się na chwilę nad przekazem.
  • Inny niż wszystkie - niech Twój slogan reklamowy będzie inny niż wszystkie w branże, w której funkcjonujesz. Dzięki temu wyróżnisz się na tle konkurencji. Baw się słowami i kontekstami .
  • Spójność przekazu - nie lej wody i nie kręć. Nie pozwól odbiorcy uciec myślami za daleko, dlatego postaraj się w jak najkrótszym komunikacie, zawrzeć jak najwięcej informacji. Pozbądź się zbędnych słów.