Sklep internetowy nie jest już dodatkowym, ale coraz częściej jedynym i najbardziej skutecznym narzędziem sprzedaży. Każdy może założyć swój e-biznes i wielu pewnie wie, z jakich elementów powinien się składać. Pytanie tylko, kto stworzy skuteczny sklep internetowy, czyli taki, który dobrze sprzedaje?

 

Skuteczny sklep internetowy - niezbędne elementy:

Strona główna  

Pierwsze wrażenie najważniejsze! Strona główna sklepu internetowego powinna być przejrzysta, schludna i intuicyjna. Tak jak w relacjach międzyludzkich oceniamy osobę w 2-3 pierwszych sekundach poznania, tak samo dokonujemy oceny danego e-sklepu. Jego strona główna to wizytówka całej firmy. Nie może być w niej chaotycznie rozlokowanych zakładek, produktów lub przycisków wzywających do działania (tzw. CTA). Wszystko musi być uporządkowane, najlepiej zgodnie z tym, jak klienci poruszają się na stronie. Wyszukiwania klientów warto wyodrębnić np. w formie zakładek “promocje” lub “bestsellery”, które dodatkowo można oznaczyć innym kolorem.

Promocje

Łowcy promocji są wszędzie. Wysoka jakość produktu to nie wszystko. Warto dodać coś jeszcze, co zachęci klientów do zakupu produktu lub usługi.

Formy promocji, które pomogą stworzyć skuteczny sklep internetowy:

  • kody rabatowe
  • darmowy koszt wysyłki
  • bezpłatne zwroty towaru
  • wyprzedaże
  • zniżki za zapisanie się do newslettera
  • programy lojalnościowe
  • promocje typu 2w1

Proces zakupowy

Warto ograniczyć proces zakupowy do 3-4 kroków. Powinien być prosty i maksymalnie intuicyjny. Nie zamieszczaj kilkudziesięciu pół do wypełnienia, bo to na pewno zniechęci klientów do zrobienia zakupów w Twoim sklepie. Przykładem dobrego i krótkiego procesu zakupowego jest firma answear.com. Całość składa się z trzech kroków i co ważne są one widoczne dla kupującego, czyli klient już od początku wie, ile etapów pozostało do finalizacji zamówienia.

Skuteczny sklep internetowy - jak go stworzyć?

Prezentacja oferty

Niezwykle ważnym, a często pomijanym elementem jest prezentacja produktów. W zależności od branży oraz jej grupy docelowej, karta produktu powinna wyglądać inaczej.

Na pewno warto kierować się zasadą - jedno zdjęcie, ale dobre. Jest to szczególnie ważne w branży odzieżowej. Dobrej jakości zdjęcia z dodatkowym zoom-em pozwolą klientom na jeszcze dokładniejsze przyjrzenie się obserwowanym produktom.

To tylko kilka niezbędnych elementów, które posiada skuteczny sklep internetowy. Jeśli dopiero zaczynasz przygodę w e-biznesie, na początku warto na pewno dokonać analizy konkurencji i zaproponować w swoim sklepie rozwiązania, które pomogą Ci sprzedawać. Ważne jest, żeby testować nowe pomysły i stale rozwijaj swój biznes.

Chcesz otworzyć swój pierwszy e-biznes? Sprawdź, jak założyć sklep internetowy!