Porzucony koszyk to problem wielu sprzedających w sieci. Porzucony jeszcze na początku drogi w realizacji zamówienia jest problemem, ale rezygnacja w ostatnim kroku zakupowym, gdzie następuje finalizacja zamówienia jest chyba największą bolączką dla sprzedającego. Jak tego uniknąć i zwiększyć sprzedaż w ostatnim kroku zakupowym?

Porzucony koszyk - przyczyny:

Najczęstsze powody porzucania koszyków przez klientów:

  • Przymus rejestracji/logowania w sklepie

Niektórzy klienci najzwyczajniej nie chcą podawać swoich danych bądź po prostu chcą szybko dokonać zakupu - bez rejestracji i wypełniania dodatkowych formularzy.

  • Ukryte opłaty

Chyba każdy z nas czuje się oszukany, jeśli ktoś obiecuje darmową dostawę, ale np. w końcowym kroku finalizacji zamówienia okazuje się, że owszem jest ona darmowa, ale od zakupów powyżej 300 zł.

  • Za mało metod płatności i sposobów dostawy

Każdy ma swoje przyzwyczajenia - z jakichś względów wolimy dostawę kurierem od standardowej przesyłki. W przypadku płatności jesteśmy szczególnie ostrożni, dlatego tutaj także mamy swoje ulubione metody płatności - jeśli któryś sklep ich nie oferuje to wolimy zrezygnować z zakupu.

  • RWD w koszyku

Nawet jeśli cała strona będzie responsywna i dopasowana w pełni do urządzeń mobilnych to brak tej responsywności w koszyku, czyli ostatnim kroku realizacji zamówienia powoduje, że mKlient po prostu rezygnuje zakupów, bo nie chce się męczyć - kupowanie ma być przyjemne.

  • Wygląd koszyka

Zadbaj o design ostatniego kroku zakupowego - przecież to tutaj ostatecznie decyduje o zakupie. Sprawdź, które elementy wirtualnego koszyka się sprawdzają, a które nie zdają egzaminu .

Sposoby na większą konwersję

Nawiązując do powodów porzucania koszyków w sklepie internetowym należy w jak największym stopniu wyeliminować wskazane utrudnienia poprzez:

  • przejrzystość komunikatów i promocji, czyli zero ukrytych kosztów
  • zaproponowanie dużego wachlarza możliwości płatności
  • czytelny formularz zakupowy - musi być przejrzysty oraz posiadać tylko najważniejsze punkty do wypełnienia.
  • zadbanie o wygląd koszyka oraz jego responsywność - czytelny, prosty, pozbawiony zbędnych rozpraszaczy (komunikatów/obrazków) i musi się poprawnie wyświetlać na urządzeniach mobilnych.

Zobacz też:

Umowa o dzieło i umowa zlecenie – podobieństwa i różnice dofinansowanie z pfron kwota zmniejszająca podatek