Idealny, wyjątkowy, wybitny, jedyny w swoim rodzaju, doskonały i wreszcie unikatowy - to tylko kilka nadużywanych słów w dzisiejszych komunikatach serwowanych przez większość firm. Wielkie słowa, które często nie mówią nic. Klienci powoli przestają reagować na tego rodzaju komunikaty, ponieważ spotykają je dosłownie wszędzie. Jak jest prawidłowa komunikacja z klientem

Zasypywanie informacjami - za często!

Zasypywanie odbiorców wieloma informacjami może zostać odebrane przez nich jako spam. Częstym pisaniem tylko zniechęcisz swoich klientów. Pisz krótko i konkretnie. Przyciągnij uwagę klienta, ale w sposób niestandardowy. Niech każdy komunikat będzie przemyślany i przede wszystkim dopasowany do zainteresowań naszych klientów. Możesz poinformować swoich użytkowników np. o ważnych wydarzeniach w firmie, ale pamiętaj - nie za często!

Za rzadko

Nawet jeśli w firmie nie wydarzy się nic specjalnego, to nie może być to uzasadnieniem braku wysyłania jakichkolwiek przekazów. Komunikacja z klientem to przede wszystkim systematyczność - musisz stale (ale nienachalnie) przypominać o swojej firmie, jej produktach, nowościach lub specjalnych okazjach.

Zaufanie najważniejsze

Zdobądź zaufanie konsumenta. Musisz być dla niego przyjacielem, a nie ekspedientem. Twórz komunikaty bezpośrednie i nacechowane emocjonalnie. Przekonaj go do siebie racjonalnymi argumentami. Spraw wrażenie, jakby ta konkretna oferta lub wysłany newsletter były przygotowane specjalnie dla niego.

Współczesny konsument to świadomy konsument! Prawidłowa, czyli skuteczna komunikacja z klientem to aktualnie jeden z ważniejszych czynników mających wpływ na sprzedaż. Twórz komunikaty niestandardowe i jak najbardziej dopasowane do konkretnego klienta.

Zobacz też:

kalkulator wynagrodzeń