Czy kolory w e-mail marketingu rzeczywiście mogą decydować o konwersji? Czy różne kolory tego samego komunikatu mogą zmieniać jego skuteczność? I  wreszcie jakie kolory wpływają na decyzje zakupowe różnych typów klientów? Na te i więcej pytań odpowiadamy w artykule.

 

Jakie elementy kreacji e-mail marketingowej warto testować?

W e-mail marketingu testować można właściwie wszystko. Wystarczy zastosować testy A/B, które w jasny sposób pokazują, która kreacja okazało się trafniejsza i zyskała większe zainteresowanie odbiorców.

Dzięki tym testom można sprawdzić właściwie każdy element kampanii mailingowej:

  • nazwa nadawcy
  • temat wiadomości
  • kolory tła
  • kolory przycisków CTA
  • miejsce głównego hasła reklamowego
  • ogólnego rozmieszczenia treści

Różne typy klientów vs kolory

W zależności od tego do jakiego typu klienta kierujemy swój przekaz, różne kolory będą na niego oddziaływały i zachęcały do działania (zakupu, zapisu do newslettera, itp.)..

A więc jacy klienci reagują na jakie kolory?

  • klienci tradycyjni: niebieski, czerwony, różowy
  • klienci impulsywni: pomarańczowy, czarny, fioletowy
  • klienci biznesowi: granatowy, zielony

Jest to dosyć uproszczona klasyfikacja, dlatego zawsze ostateczną weryfikacją są testy A/B.

Jak kolory w e-mail marketingu zmieniają skuteczność komunikatów?

  • Kolor żółty

Symbolizuje dużo szczęścia, bo kojarzy się ze słońcem. Dodatkowo nadaje kolorytu całej kreacji lub ożywia inne, bardziej neutralne kolory.

  • Kolor szary

Kojarzony z formalnością i neutralnością. Raczej powinien stanowić pewne, drobne elementy całości aniżeli być kolorem przewodnim, dominującym.

  • Kolor niebieski

Uspokaja i sprawia, że czujemy się bezpiecznie. Kolor niebieski kojarzy nam się z niebem, wodą przez co odbieramy to, jako coś pewnego i właśnie bezpiecznego. Co więcej, jest to kolor, który zdecydowanie zwraca uwagę kobiet.

Polecamy:

płaca brutto netto