Firmy coraz częściej wykorzystują Instagram do komunikacji z potencjalnymi klientami. Budowanie marki przy użyciu wspomnianej aplikacji staje się coraz popularniejsze. Daje ona możliwość zwiększenia zasięgu, podniesienia widoczności marki, a również jest przyjemniejsza w użytkowaniu. Konsumenci mediów społecznościowych kochają grafiki, zdjęcia i inne wizualizację. Przekaz obrazowy sprawia, że chętniej wchodzą oni w interakcje z markami.

Budowanie marki - od czego zacząć?

Zrób research, sprawdź co dzieje się u konkurencji

Przyjrzenie się konkurencji znacznie pomoże w znalezieniu własnego sposoby na komunikację z użytkownikami. Na początku budowania marki warto zadbać o strategię, by uzyskać przewagę i móc się wyróżnić na rynku. Sprawdź, jakie treści udostępniają konkurencyjne firmy, przede wszystkim jak często publikują i ile osób obserwuje ich profil.

Stwórz listę kluczowych hasztagów dla marki

Odpowiedni dobór hasztagów znacznie ułatwi dotarcie do grupy docelowej. Dzięki nim, ludzie trafią na dany profil i istnieje duże prawdopodobieństwo, że zostaną na dłużej. Warto pamiętać jednak, żeby nie nadużywać możliwości opisywania zdjęć. Po przekroczeniu 30 fraz oznaczonych znakiem #, Instagram opublikuje zdjęcie bez jakichkolwiek opisów.

Do korzystania z hasztagów trzeba podejść racjonalnie. Warto sprawdzić, które są najpopularniejsze, dzięki których zachodzi największa interakcja, a przede wszystkim odpowiednio opisywać zdjęcia, bez korzystania z hasztagów zupełnie nie pasujących do zdjęcia będą jego tematyki.

Zaplanuj treści i przygotuj je

Przed rozpoczęciem procesu publikacji warto znaleźć pomysły na zdjęcia, ich oprawę graficzną i tematykę. Trzeba unikać sytuacji, kiedy to brakuje pomysłu na kolejne działania i  wizualizacje. Istotną kwestią jest również spójność - niech zdjęcia będą w podobnym stylu, zbliżonej kolorystyce, porównywalnej oprawie graficznej - nie psujmy wizerunku marki przez brak pomysłu i przygotowania.

Zaplanuj publikację i stwórz harmonogram

Po stworzeniu strategii i przygotowaniu treści najlepszym rozwiązaniem jest rozplanowanie ich w czasie. Budowanie marki na Instagramie to również konkurencyjność, nie warto dać się wyprzedzić przez brak planu. Najlepiej publikować podczas pory obiadowej bądź po południu, gdy istnieje duże prawdopodobieństwo, ze dotrzemy do większego grona użytkowników.

Dotrzyj do potencjalnych klientów

Instagram poza tym, że jest świetną zabawą i przyjemności - dla marki jest przede wszystkim narzędziem do zdobywania klientów. Szukaj, przeglądaj, docieraj do potencjalnych klientów. Warto nawiązywać z nimi kontakty, wchodzić w interakcje, dyskutować. Dzięki komunikacji wychodzącej poza ramy publikowania, profil firmy zwiększa swój zasięg, dociera do większej liczby użytkowników i zdobywa nowych obserwatorów.

Katalog Stron

Umieść link do strony w opisie profilu

Dodanie skróconego linku w informacji o profilu znacznie ułatwi potencjalnym klientom dotarcie do docelowego miejsca - głównej strony marki. Zwiększa się tym samym prawdopodobieństwo, że skorzystają oni z oferowanych usług bądź produktów.

Katalog stron internetowych

Budowanie marki - interakcja

Interakcja powinna być głównym założeniem podczas procesu docierania do potencjalnych klientów. Bez interakcji, pomimo pięknych grafik i popularnych hasztagów żadna marka nie stanie się znana wśród użytkowników Intagrama. Komentuj, polub, obserwuj i absolutnie nie zmieniaj kolejności tych działań. Chcąc dotrzeć do grupy docelowej trzeba pokazać się z jak najlepszej strony, zaprezentować nie tylko ze strony wizualnej, ale przede wszystkim merytorycznej. Dobrym sposobem na zwiększenie liczby obserwatorów jest organizowanie różnego typu konkursów, najlepiej takich, dzięki którym hasztagi związane z marką rozejdą się w błyskawicznym tempie bo aplikacji.

Z Instagrama codziennie korzystają miliony osób. Z programu korzystają również potencjalni klienci, do których można łatwiej dotrzeć. Chcąc nadać marce bardziej ludzkiego oblicza, prawdziwości i zbliżyć się do grupy docelowej, warto pomyśleć o skorzystaniu z możliwości jakie daje aplikacja. Budowanie marki na Instagramie staje się bardzo popularne, nie warto zostawać w tyle.

Zobacz też:

netto na brutto